DIY

DRUGIE ŻYCIE 17 LETNIEJ SZAFY W PRZEDPOKOJU !!

By Karolina Zielińska - 18:53:00

Pogoda za oknem ostatnio Nam nie dopisuje... Widać, że Jesień zbliża się do Nas wielkimi krokami. Jest szaro, buro, zimno i ponuro.. Wrześniowa pora roku sprawia, że nie mamy jakichkolwiek chęci do niczego, ale jak zwykle przygotowałam dzisiaj dla Was nowy post, a w nim metamorfoza 17 letniej szafy w przedpokoju. 


Przyznam szczerze, że żal byłoby się jej pozbyć... Po pierwsze była robiona na wymiar i idealnie pasowała do przedpokoju a po drugie ma bardzo dużo półek, które przydadzą się na buty, kapcie i inne rzeczy, których nie chciałabym mieć na widoku, dlatego postanowiłam, że z Nami zostanie - i to była dobra decyzja. Wiedziałam, że jej pierwotny kolor nie wpasuje się do aranżacji pozostałych pomieszczeń dlatego, ją przerobiłam, po swojemu...


Pierwszym krokiem było malowanie. Postawiłam na klasyczną, matową biel, która z racji tego, że przedpokój nie jest za duży troszeczkę rozjaśni nam to pomieszczenie. Do pomalowania szafy użyłam małego wałka, pędzelka oraz farby do drewna i metalu marki Jedynka. Jest dosyć tania ale i bardzo wydajna. Dostępna w różnych marketach budowlanych ( my kupiliśmy w Brico ). Do uzyskania idealnego krycia potrzebne były 3 warstwy farby. Pamiętajcie, żeby odczekać zalecany czas przez producenta, który znajduje się na opakowaniu farby i dopiero wtedy aplikować kolejną warstwę. Już samo pomalowanie sprawiło, że w przedpokoju zrobiło się widniej i jaśniej. 


Kolejną rzeczą jaka była w planie był wybór odpowiednich uchwytów. Postawiłam na matową czerń, aby nadać szafie odpowiedniego charakteru. Uchwyty są metalowe, solidne i prezentują się na prawdę świetnie co widać na załączonych przeze mnie zdjęciach. 


Stwierdziłam również, że metalowa rura raczej nie będzie tutaj potrzebna, a w to miejsce postanowiłam przykleić tapicerowane panele w szarym, delikatnym kolorze w welurowym obiciu, które idealnie się prezentują i pasują do reszty pomieszczenia. Szafa w ten sposób dostała nowe życia, a ja jestem ze swojej pracy i pomysłu bardzo dumna. Wystarczy tak niewiele, aby stary mebel wyglądał jak nowy i to bez potrzeby wydawania sporej góry pieniędzy. Tanio a nowocześnie !! 


Całkowity koszt takiej metamorfozy to :

Uchwyty 5 szt. - 39.50 zł 
Panele 6 szt. - 112,82 zł 
Farba do drewna i metalu ,,Jedynka" 0,75 l - 28 zł
Akcesoria do malowania ( Action ) - ok. 13 zł 
Klej montażowy - ok. 30 zł

RAZEM : ok. 230 zł      


Koniecznie dajcie znać jak Wam się podoba taka przemiana ... Hit czy kit ? 
Buziaki i do następnego !!

FARBA - JEDYNKA / UCHWYTY - ALLEGRO / PANELE TAPICEROWANE - ALLEGRO



 

  • Share:

You Might Also Like

2 komentarze

  1. Super pomysł! Uwielbiam taki Wystrój wnętrz i myślę, że przerobienie tej szafy naprawdę świetnie ci wyszło. Gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne rozwiązanie! Ja właśnie jestem na etapie remontu swojego mieszkania, ale zamierzam wszystkie meble kupić nowe. W szczególności spodobała mi się oferta https://www.domostudio.pl/ Sprawdzałaś już, co mają do zaoferowania?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że ze mną jesteście i mnie wspieracie, każdy komentarz motywuje mnie do dalszej pracy. <3